لوازم ارایش

انواع لوازم آرایشی چشم و پرفروش ترین و بهترین در سال 2023

 معرفی انواع لوازم آرایشی چشم و کاربرد  آن ها

چشم ها بی شک تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره ما دارند. اولین چیزی که در صورت یک شخص شما را جذب می کند، چشمان او است. این روزها انواع و اقسام مدل های آرایش چشم عرضه شده اند که می توانند چشم ها را شیدا و جذاب کنند. برای انجام آرایش چشم ها، انواع لوازم آرایشی چشم متفاوت و متنوعی وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به موارد اصلی آن ها بپردازیم. شما در انتهای این مقاله با انواع لوازم آرایش چشم و کاربرد آن ها آشنا خواهید شد و می توانید به راحتی با شناخت این وسایل، آرایش چشم زیبا و دلخواهی داشته باشید.

لوازم آرایشی چشم

خرید پرفروش ترین و بهترین انواع لوازم آرایش چشم از دی جی کالا

وقتی حرف از انواع لوازم آرایش چشم می زنیم مواردی چون خط چشم، مداد چشم، ریمل و سایه در نظر شما می آیند. اما هر یک از موارد گفته انواع و اقسام مختلفی دارند که شما در صورت آشنایی به آن ها می توانید راحت تر خرید کنید.

خط چشم

خط چشم یکی از انواع لوازم آرایشی چشم است که نزد خانم ها بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. شما با استفاده از خط چشم روی پلک خود می توانید چشمان خود را حالت دهید و زیبایی زیادی را به آن ها ببخشید. خط چشم ها در واقع مانند یک خط مشکی پشت پلک کشیده می شوند. البته خط چشم مشکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما خط چشم ها در رنگ های بسیار متنوع و مختلفی هم وجود دارند. کشیدن یک خط چشم زیبا و جذاب نیاز به مهارت دارد که شما می توانید با تمرین و تکرار، انواع مدل خط چشم را روی چشمان خود بکشید.

رنگ و مش مو

انواع خط چشم و کاربرد آن ها

1- خط چشم ژله ای

این خط چشم همانطور که از نامش پیداست ساختار ژله ای دارد. معمولا کسانی که بسیار حرفه ای هستند مانند میکاپ آرتیست ها از خط چشم ژله ای استفاده می کنند زیرا نیاز به مهارت و تبحر دارد. از خط چشم ژله ای فقط روی پلک استفاده می شود چرا که در پایین چشم می تواند کثیفی و ظاهر نامناسب ایجاد کند. برای استفاده از خط چشم های ژله ای نیاز به یک براش زاویه دارد مخصوص چشم، داریم تا با استفاده از آن بتوانیم خط چشم را بکشیم.

کراتینه مو

2- خط چشم مایع

خط چشم های مایع برخلاف خط چشم های ماژیکی نیاز به براش مخصوص ندارند بلکه داخل یک محفظه قرار دارند و به راحتی با قلم داخل محفظه روی چشم کشیده می شوند. این خط چشم ها دو نوع دارند. نوع پلاستیکی و نوع معمولی. از نوع پلاستیکی آن بهتر است افرادی که مبتدی هستند استفاده کنند. چرا که در صورت خرابکاری روی چشم می توانید به راحتی آن را با نوک انگشت خود پاک کنید و هیچ اثری از آن روی پلک شما نماند. اما نوع معمولی را افرادی که حرفه ای تر هستند می توانند استفاده کنند. میزان خطای شما در کشیدن خط چشم مایع معمولی باید بسیار پایین باشد زیرا این خط چشم کاملا روان است و نیاز به مهارت بالایی برای کشیدن دارد. خط چشم های مایع از نوع معمولی مدت زمان بیشتری روی پلک شما می ماند و شما در صورتی که می خواهید آرایش چشم ماندگار تری داشته باشید خط چشم مایع معمولی گزینه مناسبی است.

4- خط چشم جامد

این خط چشم ها نیز مانند خط چشم ژله ای برای استفاده نیاز به یک براش مخصوص دارند. خط چشم های جامد ماندگاری زیادی دارند و شما می توانید آن ها را در طولانی مدت روی پلک خود نگهدارید. نحوه استفاده از این خط چشم ها راحت است، کافی ست شما براش زاویه دار مخصوص خط چشم را کمی نمدار کنید و داخل خط چشم بزنید و سپس روی چشم های خود بکشید. این خط چشم ها نیز مناسب افراد مبتدی نیستند و اگر مهارت کافی در خط چشم کشیدن به دست آورده اید بهتر است آن ها را امتحان کنید. خط چشم های جامد در بازار در انواعی از رنگ ها تولید می شوند و شما می توانید هر رنگی که می خواهید را خریداری کنید.

5- خط چشم ماژیکی

خط چشم های ماژیکی گزینه مناسب برای افرادی است که می خواهند خط چشم کشیدن را تمرین کنند. کار با این خط چشم ها بسیار راحت است و شما می توانید در عرض یک دقیقه خط چشم خود را بکشید. این خط چشم بر خلاف خط چشم های دیگر نیاز به ظریف کاری چندانی ندارد و شما با یک حرکت دست می توانید خط چشم خود را به طور کامل و یکدست بکشید. استفاده از این خط چشم به افراد مبتدی توصیه می شود.

بیشتر بدانید:

مدل خط چشم مناسب با چشمان ریز و درشت

مداد چشم

خیلی از خانم ها از مداد چشم به عنوان خط چشم استفاده می کنند. مداد چشم ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند و شما می توانید از همه ی رنگ های آن ها به عنوان خط چشم استفاده کنید. محبوب ترین رنگ های مداد چشم، برای کشیدن خط چشم، قهوه ای، نقره ای، آبی و سبز هستند که تقریبا به هر رنگی چشمی می آیند.
اگر از مداد چشم برای کشیدن خط چشم استفاده می کنید، مداد چشمی که نوک نرم و روانی دارد را خریداری کنید تا بتوانید به راحتی پشت پلک خود بکشید و خط چشم شما تکه تکه نشود. اکثر مداد چشم ها ماندگاری بالایی ندارند و خیلی زود پشت پلک پخش می شوند اما تعدادی از آن ها نیز دارای ماندگاری بالایی هستند و شما می توانید تا چندین ساعت آن ها را روی چشم خود نگهدارید.

سایه چشم

از سایه چشم ها روی پشت پلک استفاده می شود. در مواقعی که آرایش های خاص و شکیلی انجام شده باشد کمی از سایه زیر چشم نزدیک خط مژه هم زده می شود. سایه چشم ها تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و معمولا در مجالس و مراسم بزرگ استفاده می شوند. اما شما می توانید از رنگ های گرم و ملایم آن ها نیز در روزمره خود استفاده کنید و زیبایی چشمگیری به چشمان خود بدهید. رنگ سایه چشم ها همانطور که گفتیم بسیار متنوع هستند اما معمولا با توجه به رنگ پوست، رنگ چشم ها، رنگ لباس و مناسب با سایر اجزای صورت انتخاب می شوند.

انواع سایه چشم:

1- سایه خشک

سایه های خشک بدون چربی هستند و از پودرهای فشرده تشکیل شده اند. این سایه ها بافت نرمی دارند و بسیار راحت روی پشت پلک پخش می شوند. سایه چشم های خشک مورد استفاده بسیاری از خانم ها قرار دارد و اکثرا ترجیه می دهند از سایه خشک پشت پلک خود استفاده کنند چرا که این نوع از سایه ها ماندگاری بالایی دارند.

2- سایه چرب

سایه های چرب ماندگاری کمتری نسبت به سایه های خشک دارند و بعد از استفاده پشت پلک جمع می شوند. این سایه ها کمی براق هستند و در صورتی که می خواهید برق کمی پشت پلکتان باشد ابتدا از سایه خشک استفاده کنید بعد سایه چرب را بزنید تا سایه چشم شما ماندگاری بالایی هم داشته باشد. سایه های چرب را بهتر است فقط در قسمت کوچکی از پلک خود بزنید و کل پلک را با آن نپوشانید.

3- سایه مدادی

سایه های مدادی بسیار پرکاربرد هستند و استفاده از آن ها بسیار راحت و بدون دردسر است. این سایه ها مانند مداد هستند و شما می توانید با صرف زمان کمتری پشت پلک خود را رنگی کنید. در مواقعی که نمی توانید وقت زیادی برای آرایش بگذارید و فقط می خواهید یک رنگی پشت چشم خود بدهید سایه چشم های مدادی گزینه بسیار مناسبی هستند.

4- سایه آبرنگی

سایه های آبرنگی بیشتر برای آرایش چشم عروس استفاده می شوند و در سالن های آرایشی کاربرد دارند. افراد مبتدی بهتر است از نوع دیگر سایه ها پشت پلک خود استفاده کنند زیرا این نوع از سایه ها مختص میکاپ آرتیست ها می باشد و در صورتی که حرفه ای نیستید از سایه های آبرنگی استفاده نکنید. سایه های آبرنگی با استفاده از یک قلمو و کمی آب استفاده می شوند و ظریف کاری زیادی دارند. در صورتی که مبتدی باشید تمام این سایه پشت پلک شما پخش می شود. این سایه ها زیبایی جذاب و چشمگیری دارند و از آنجایی که برای آرایش چشم عروس استفاده می شوند دارای ماندگاری بالایی هم هستند.

5- سایه پودری

سایه های پودری تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و معمولا در شب استفاده می شوند چرا که این سایه ها درخشش بالایی دارند و چشمان شما را خاص تر و گیرا تر نشان می دهند. سایه های پودری در دو نوع مات و براق تولید می شوند که در هر نوع دارای تنوع رنگ زیادی می باشند. در صورتی که می خواهید از سایه های پودری پشت پلک خود استفاده کنید ابتدا از سایه آبرنگی برای زیرساز استفاده کنید بعد سایه پودری بزنید. سایه پودری به تنهایی ماندگاری کمی دارد و شما با زیرسازی از سایه آبرنگی ماندگاری آن را بالا می برید.

ریمل

ریمل ها جزو لوازم آرایشی بسیار کاربردی و محبوب هستند که هر شخصی مبتدی یا حرفه ای به راحتی می تواند از آن ها استفاده کند. ریمل ها جهت پرپشت کردن و حالت دادن به چشم ها استفاده می شوند همینطور انواعی از آن ها مژه ها را فر و بلند می کنند. انواعی از ریمل ها وجود دارند که دارای برس های متفاوتی هستند که بر حسب شکل و مدل برس مژه های شما را حالت می دهند. احتمالا شما هم تصورتان از ریمل تنها ریمل هایی هستند که به صورت مایع قرار دارند اما ریمل ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش به آن ها می پردازیم.

انواع ریمل :

1- ریمل پودری

از ریمل های بسیار قدیمی ریمل های پودری هستند که امروزه هم به دلیل فواید و کارآمد بودنشان مورد استفاده قرار می گیرند. از این ریمل ها بیشتر برای گریم بازیگران و مدل ها استفاده می شود. نوع استفاده و ساختار این نوع ریمل ها بسیار متفاوت تر از ریمل های خشک و مایع می باشد. از آنجایی که این ریمل ها پودری هستند و پودر قابل استفاده روی مژه ها نیست، باید ابتدا تنها با چند قطره آب روی پودر ریمل را نرم کنید، و بعد با برس آن را روی مژه های خود بزنید. میزان پوشش دهی این ریمل به قدری است که گویا مژه های مصنوعی استفاده کرده اید. یکی از معایب این ریمل در کنار ویژگی های زیاد آن، ماندگاری کم است. این ریمل ها نسبت به ریمل های دیگر ماندگاری کمی دارند.

2- ریمل کرمی

اگر مژه های کم پشتی دارید ریمل های کرمی برای شما مناسب است. این ریمل ها حجم قابل توجهی به چشمان شما می دهد و مژه های شما را حجیم و پرپشت می کند. از طرفی ریمل های کرمی ماندگاری بسیار کمی دارند و در عرض یکی دو ساعت زیر پلک شما پخش می شوند پس برای استفاده طولانی مدت گزینه مناسبی نیستند.

3- ریمل های مایع

ریمل های مایع بسیار رایج هستند و تقریبا اکثر خانم ها از این نوع ریمل استفاده می کنند. این ریمل ها راحت تر استفاده می شوند و می توانید به راحتی در هر جایی آن را تجدید کنید به همین دلیل است که بسیار پرطرفدار هستند. ریمل های مایع در دو نوع ضد آب و معمولی تولید می شوند. از نوع ضد آب آن ها می توانید در استخر، باشگاه و یا در فصل تابستان که تعریق پوستی دارید استفاده کنید.

خرید بهترین و پرفروش ترین ریمیل  چشم از دی جی کالا

خرید بهترین و پرفروش ترین ریمیل ابرو از دی جی کالا

4- ریمل اکلیلی

ریمل های اکلیلی هم در نوع پودری و هم در نوع مایع قرار دارند. این ریمل ها به مژه ها و چشمان شما برق خاصی می دهند و همانطور که از نامشان پیداست باعث برق زدن و درخشیدن مژه هایتان می شوند. زمانی که می خواهید از این ریمل استفاده کنید به خوبی آن را روی مژه های خود پخش کنید چرا که این ریمل قابلیت جمع شدن در یک گوشه از مژه را دارد. برای داشتن چشمان پر زرق و برق استفاده از این ریمل ها برای شما گزینه مناسبی است.

5- ریمل جداکننده مژه

ریمل های جدا کننده مژه های شما را بسیار زیبا و خاص می کنند. شما با استفاده از این ریمل ها، دیگر مژه های به هم چسبیده ندارید و هر تار مژه در جای خود به صورت جدا گانه قرار می گیرد. ریمل های جدا کننده حجم و حالت بسیار زیبایی هم به مژه های شما می دهند که می توان گفت تولید آن ها کمک زیادی به جذابیت و چشمان خانم ها می کند.

بیشتر بدانید :

چگونه با ریمل زدن، چشمان جذاب تری داشته باشیم؟

فرمژه

فرمژه ها، مژه های شما را فر و حالت دار می کنند. اگر دارای مژه های صاف و بی حالت هستید و در صورتی که مژه های افتاده دارید بعد از زدن ریمل از فرمژه استفاده کنید تا مژه های شما بالا برود و حالت بگیرد. البته استفاده از فرمژه های استاندارد کمک می کند که مژه های شما نشکند و آسیب نبیند. در کل از فرمژه ها به میزان کم استفاده کنید تا مژه های شما نریزند.

انواع فرمژه:

1- فرمژه فشاری

زمان استفاده از فرمژه های فشاری ابتدا مژه های خود را ریمل بزنید. یا اگر نمی خواهید ریمل بزنید مقدار کمی وازلین روی مژه های خود بمالید تا مژه ها بهتر حالت بگیرند. سپس فرمژه را به مژه های خود نزدیک کنید و مژه ها را میان آن بگذارید. خیلی مراقب باشید که فرمژه پلک شما را نگیرد. مژه ها را میان فرمژه قرار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه اهرم آن را فشار دهید تا مژه های شما فر شود و حالت بگیرد.

خرید بهترین فر مژه از دی جی کالا

2- فرمژه حرارتی

این فرمژه ها با گرمایی که دارند تارهای مژه ی شما را حالت می دهند. قسمتی از فرمژه که مژه های شما بین آن قرار می گیرد گرما دارد و زمانی که مژه های شما بین آن قرار بگیرد با گرما مژه های شما حالت دار می شود. مراقب باشید هنگام استفاده از فرمژه های حرارتی خیلی فرمژه را نگه ندارید که مژه هایتان بسوزد همینطور بیش از حد فرمژه را به پلک خود نزدیک نکنید که پلک شما نسوزد و آسیب نبیند.

———

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *