آرایش چشم

لوازم آرایش چشم راهنمای خرید و معرفی بهترین برندها

از نظر شما یک مداد چشم خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این بخش از زیبامون با تمام ویژگی های یک مداد چشم خوب و باکیفیت آشنا خواهید شد!

فهرست موضوعات

آیا هنگام آرایش از مداد چشم استفاده می کنید؟ 

 

از نظر شما یک مداد چشم خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

 

مزایای استفاده از مداد چشم چیست؟ 

 

تمامی این سوالات درباره مداد چشم ممکن است برای هر شخصی پیش آید، در این نوشتار ما سعی بر آن داریم تا شما را در هنگام خرید مداد چشم خوب راهنمایی کرده تا در ابتدا ویژگی های یک مداد چشم خوب را بشناسید پس از آن به سراغ خرید خود بروید تا بتوانید محصولی با کیفیت و مناسب با بوجه خود تهیه کنید. در ادامه برای آشنایی با مداد چشم خوب چه ویژگی هایی دارد؟ با الانزا همراه باشید.

 

یکی از مهمترین اعضای صورت چشم ها است که نه تنها به زیبایی صورت شما می افزاید حتی در تماس مستقیم با بینایی قرار دارد و باید برای آرایش آن از محصولات معتبر و سالم استفاده نمائید، از آنجایی که مداد چشم یکی از مهمترین محصولات آرایشی است که بیشتر برای خانم هایی که تازه خط چشم کشیدن را یاد گرفتن کارآیی دارد باید بگوئیم که بهتر است از مداد چشم روان و نرم استفاده کنید اما یکی از بهترین ویژگی هایی که مداد چشم خشک دارد این است که نمی ریزد و برای کشیدن خط از جهت نریختن زیر چشم بسیار عالی است.

 

 

انواع مداد چشم

 

 

آرایش چشم 1

 

 

همانطور که می دانید مداد چشم انواع مختلفی دارد که مهمترین ویژگی آن تنوع و سرعت در پاک کردن آن است و شما حتی اگر در کشیدن خط چشم یا هر حرکت دیگری مهارت داشته باشید ترجیح می دهید از مداد چشم برای اکثر کارهای آرایشی خود استفاده کنید چرا که پاک کردن آن بسیار ساده بوده و اگر مداد چشم تان کمی خشک و غیر روان کشیده می شود  نیاز است که با کمی کرم پشت پلک خود را نرم کنید و پس از آن به راحتی مداد را پشت پلک خود به حرکت در بیاورید.

 

 

    • مداد چشم پودری

       

 

 

مداد چشم هایی که بر پایه پودر تشکیل می شود دارای نوک سفت بوده و برای کشیدن پشت پلک طبیعی و صاف به نظر خواهد رسید، به یاد داشته باشید با این مداد چشم های پودری بیشتر می توانید برای افراد تازه کار استفاده کنید و ارتباط بهتری می شود برقرار کرد.

 

 

    • مداد چشم واکسی

       

 

 

این مداد چشم بیشتر برای کسانی استفاده می شود که به دنبال مدادهای مشکی تر بوده و با نوک نرم و روان آن به راحتی می توانند بر روی پلک شما پخش شود و رد خود را برجای بگذارد، استفاده از این مداد کمی سخت تر بوده و به افراد تازه کار پیشنهاد داده نمی شود و بیشتر برای کسانی که مهارت بالایی دارند مناسب است.

 

 

    • مداد چشم سرمه ای

       

 

 

در اینجا منظور از مداد چشم سرمه ای رنگ آن نبوده و ما با جنس آن کار داریم، این مداد چشم ها نیاز به تراشیده شدن ندارد  بسیار نرم تر از مدادهای گفته شده در بالا است و شما نیاز دارید برای استفاده از آن کمی مهارت بیشتر به خرج بدهید و خیلی کار با آن آسان نبوده است. این مداد ها ماندگاری بالایی داشته و با شستشو نیز از بین نمی روند اما باید این مورد را هم بگوییم که این مدل از مدل های سنتی خود راحت تر پاک می شود.

 

    • مداد چشم مکانیکی

       

 

 

مطمئنا از شنیدن نام مداد چشم مکانیکی متعجب خواهید شد و برایتان این سوال پیش خواهد آمد که مداد چشم مکانیکی به چه منظور است، در ادامه باید بدانید که مداد چشم مکانیکی همان مداد چشم سرمه ایی است که قابلیت تراشیده شده دارد و به اندازه مداد سرمه ای نرم و روان نیست.

 

 

    • مداد چشم پیچی

       

 

 

با پیشرفت علم و تکنولوژی و تنوع در محصولات آرایشی کاملا طبیعی است که برای محصولی مانند مداد چشم مدل های مختلفی اختراع شود و خب برای راحت تر کردن استفاده هر مسیری را انتخاب خواهند کرد، مداد چشم پیچی نیز یکی از همین گزینه ها است که کار شما را آسان می کند و ماندگاری بیشتری نسبت به مدادهای معمولی دارد و ساختاری نرم و منعطف آن باعث می شود طرفداران بسیاری داشته باشد.

خرید پرفروش ترین و بهترین مداد چشم از دی جی کالا

 

چند ترفند ساده برای استفاده از مداد چشم

 

 

آرایش چشم 2

 

 

    • خط چشم به روش نقطه ای: برای کشیدن خط چشم با مداد شما می توانید گوشه خارجی پلک خود را به سوی بیرون بکشید و با مداد چشم از گوشه داخلی چشم هایتان شروع به کشیدن خط نقطه ای کنید یا از خط های کوتاه استفاده کنید و به یکباره از خط ممتد برای کشیدن آن استفاده ننمائید. در پایان کار خط های کوتاه را به یکدیگر وصل کنید و با این روش خطی بسیار دقیق و صاف روی پلک خود بکشید و خط چشم تان تمام خواهد شد.

 

 

 

    • خط چشم با مداد قهوه ای: اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که پوست و موی روشنی دارید ممکن است استفاده از خط چشم مشکی خیلی زیبایی خاصی به صورت شما ندهد و ظاهری متناسب ایجاد نکند با این حساب شما می توانید از مداد چشم قهوه ای برای کشیدن خط چشم با مداد خود استفاده کنید. یک راه دیگر برای تکمیل این روش وجود دارد و آن این است که شما به وسیله خط چشم مشکی پشت پلک خود را مشکی کنید و برای پلک زیر خود از مداد قهوه ای استفاده کنید تا زیباتر به نظر برسید.

 

 

 

    • خشکی نوک مداد چشم: گاهی اوقات ممکن است شما به دلیل باز کردن درب مداد چشم به علت سرمای هوا نوک مداد چشم تان خشک شود و این خشکی بیش از حد می تواند باعث شود که خط چشم شما بریده بریده کشیده شود و در نهایت یک دست بر روی چشم های شما کشیده نمی شود. برای رفع این مشکل تنها نیاز است شما با دو دست خود پلک تان را به بالا بکشید و بعد از آن کمی هم نوک مداد را گرم کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد.

 

 

 

    • درشت جلوه دادن چشم ها: اگر چشم هایی ریز دارید و برای درشت تر کردن چشم هایتان خط چشم می کشید توصیه می کنیم خط چشم خود را از نیمه شروع کنید و پس از آن خط را کامل به دور چشم هایتان نکشید و از نیمه پلک های خود شروع کنید و تا قسمت خارجی پلک خود ادامه بدهید و به هم متصل کنید.

 

 

 

    • استفاده از مداد چشم سفید: اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که چشم هایی ریز دارید و برای درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان دست به مداد چشم و خط چشم می برید توصیه ما به شما این است که در هنگام استفاده از این محصول یک مداد چشم سفید نیز داشته باشید تا در نهایت آرایش تان از آن برای کشیدن در داخل پلک پایین خود استفاده کنید و جلوه چشم هایتان بیشتر خواهد شد.

 

 

 

    • مداد چشم خاکستری: یکی از جایگزین های مناسب برای مداد چشم های مشکی، مداد چشم خاکستری است که برای آرایش های ملایم و سبک بسیار کاربردی خواهد بود.

 

 

 

    • نگهداری از مداد چشم:  برای نگهداری از مداد چشم بهتر است آن را در جای خنک نگهداری کنید و قبل از تراشیدن آن به مدت  10 دقیقه آن را داخل یخچال قرار دهید تا هنگام تراشیدن له و نرم نشود.

 

 

 

چگونه عمر مداد چشم خود را طولانی کنیم؟

 

 

آرایش چشم 3

 

 

شاید برایتان این سوال پیش آید که مگر عمر مداد چشم را می شود طولانی تر کرد؟ در جواب باید به شما بگیم که بله برای داشتن آرایشی زیبا نیاز است از مداد چشم های با کیفیت و خوب استفاده کنید تا آرایشتان بیشتر به چشم بیاید. مداد آرایشی خوب باید نرم باشد و پس از مدتی زیر چشم شما را سیاه نکند از همین رو برای نگهداری آن نیاز است آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا مداد آرایشی شما همیشه سفت بماند و برای مدت طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

مزایای استفاده از مداد چشم

 

 

آرایش چشم 4

 

 

داد چشم یکی از محبوب ترین محصولات آرایشی در میان خانم ها است که از اهمیت بالای برخوردار بوده، شما برای زیباتر کردن چشم هایتان از سیاه کردن آن استفاده می کنید و مداد چشم یکی از همین لوازم آرایشی پرکاربرد است. در ادامه برای آشنایی با مزایای مداد چشم با ما همراه شوید.

 

 

    • سهولت در استفاده: بهترین و مهمترین ویژگی مداد چشم سهولت در استفاده آن است که این محصول آرایشی را در میان خانم ها محبوب کرده است، برای استفاده از این محصول شما تنها کافیست که نوک مدادتان همیشه تراشیده و مرتب باشد تا بتوانید به کمک آن خطوط منظم و ظریفی بکشید.

 

 

 

    • تنوع در رنگ: تنوع در رنگ مداد چشم از مهمترین گزینه هایی محبوبیت این محصول است که به شما این امکان را می دهد تا برای خرید هر رنگ مداد چشمی را که دوست دارید استفاده کنید و از تنوع آن نهایت لذت را خواهید برد. مداد چشم های آبی، مشکی، قهوه ای، سرمه ای، سبز و بنفش و … از جمله رنگ های مداد چشم است که شما می توانید برحسب سلیقه و طیف رنگی آرایشتان از آن استفاده کنید.

 

 

 

    • امکان استفاده در چشم: از آنجایی که چشم یک عضو بسیار حساس در صورت هر شخصی است که علاوه بر زیبایی مسئولیت دیدن را نیر برعهده دارد ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید این محصول کمی دقت به خرج دهید و به بودجه آن نیز خیلی توجه نکنید چرا که چشم های شما بسیار مهم تر از یک مداد چشم خواهد بود. اگر شما علاقه به آرایش چشم های غلیظ دارید توصیه می کنیم از مداد چشم در داخل چشم هایتان استفاده کنید و از آنجایی که نمی شود خط چشم را داخل چشم کشید باید از مداد چشم برای کشیدن آن در داخل چشم هایتان استفاده کنید.

 

 

 

ماندگاری مداد چشم چقدر است؟

 

ماندگاری و کیفیت مداد چشم به مراتب از خط چشم کمتر بوده است اما به نسبت آن محبوبیت مداد چشم از خط چشم بیشتر است که این موضوع برای بسیاری از خانم ها بیشتر اهمیت خواهد داشت و قابل چشم پوشی نخواهد بود. از همین رو زمانی که سخن از ماندگاری مداد چشم به میان می آید باید بگوییم که اگر شما از مداد چشم با کیفیت استفاده کنید در صورت شستشوی آن از بین خواهد رفت و در بیشتر مواقع نیز هاله ای از رنگ خود را روی پلک شما باقی خواهد گذاشت.

 

 

مداد چشم خوب باید چه ویژگی هایی  داشته باشد؟

 

 

آرایش چشم 5

 

 

    1. مداد چشم خوب باید فرمولاسیونی قوی به همراه رنگدانه ای یکدست و مقاوم در برابر آب و تماس فیزیکی داشته باشد.

 

    1. مقاومت در برابر ریزش اشک نیاز است.

 

    1. مداد چشم خوب باید به شما این امکان را بدهد که قبل از خشک شدن زمانی کافی برای اصلاح اشتباه خود داشته باشید.

 

    1. در ساختار یک مداد چشم خوب باید از روغن جوجوبا، ویتامین E و مرطوب کننده استفاده شود تا خاصیت آبرسانی خود را حفظ کند.

 

    1. مداد چشم باید ماندگاری بالایی داشته باشد تا روی پلک های شما پخش نشود.

 

    1. مداد چشم با نوک پهن به شما برای داشتن تمرکز بالا و درست کشیدن خط چشم کمک خواهد کرد.

 

    1. برای داشتن آرایش چشم زیبا بهتر است از پرایمر قبل از کشیدن مداد چشم تان استفاده کنید تا ماندگاری و کیفیت رنگدانه های مداد چشم شما به مرور زمان بر روی پوست تان از بین نرود.

 

 

 

نتیجه گیری

 

مداد چشم یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین محصولات آرایشی در میان خانم ها است که به بالا بردن جذابیت چشم های شما بسیار کمک خواهد کرد، با این حساب برای داشتن چشم های زیبا و خیره کننده تنها با استفاده از یک مداد چشم مسیر آرایش چشم خود را طی کرده اید و خیلی نیاز به کارهای دیگر نبوده. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید مداد چشم یک اصول و قاعده خاصی دارد که می تواند شما را برای رسیدن به آرایش چشم های زیبا و حفظ سلامت چشم هایتان کمک کند.

 

پرفروش ترین و بهترین مداد چشم

[dka_post_list id=”15630″]

[dka_post_list id=”15632″]

[dka_post_list id=”15634″]

[dka_post_list id=”15636″]

[dka_post_list id=”15638″]

[dka_post_list id=”15638″]

[dka_post_list id=”15640″]

[dka_post_list id=”15640″]

[dka_post_list id=”15644″]

[dka_post_list id=”15644″]

[dka_post_list id=”15654″]

[dka_post_list id=”15656″]

خرید 10 مدل بهترین خط چشم ترفند های استفاده

خط چشم چیست و مواد تشکیل دهنده آن کدامند ؟

خط چشم چیست | خط چشم ژلی چیست | خط چشم واکسی چیست | خط چشم کیکی چیست | نکات مهم درباره کشیدن خط |
تاریخچه استفاده از خط چشم به هزاران سال قبل باز می گردد. خط چشم از زمان مصریان باستان و حتی پیش از آن رایج بوده است. در آن زمان مردم چیزی شبیه به سرمه که ترکیبی از سرب بوده را برای آرایش چشم های خود استفاده می کردند. در مصر باستان استفاده از خط چشم پهن و ضخیم رایج بوده است. در آن زمان مردم معتقد بودند کشیدن خط چشم، آنها را از بلا ها و چشم بد دور نگه می دارد. در مصر باستان خط چشم از موادی مثل کانی مس و آنتیموان تهیه می کردند.

خط چشم چیست

چشم ها نقش بسیاری در زیبایی چهره دارند و خط چشم یکی از لوازم آرایشی است که هر بانویی دوست دارد به وسیله آن چشم هایی گیرا و جذاب داشته باشد. با خط چشم می توان مدل و حالت چشم ها را عوض کرد که جوانتر و یا حتی پیرتر به نظر رسید. کشیدن خط چشم احتیاج به تمرکز زیادی دارد تا فرم و حالت اصلی چشم ها حفظ شود. معمولا از مداد چشم برای پلک پایین چشم و قسمت درونی چشم استفاده می شود. اما کشیدن یک خط زیبا بر روی پلک معمولا توسط خط چشم انجام می گیرد.

خط-چشم-چیست

خط چشم چیست و از چه موادی تشکیل شده است

بطور کلی خط چشم ها انواع گوناگونی دارند که می توان به خط چشم های مدادی ،مایع ، کرمی ، و ژله ای اشاره کرد. در خط چشم های امروزی از سه فاکتور اصلی استفاده می شود که این سه ترکیب عبارتند از ماده ورقه کننده، ماده غلیظ کننده و رنگدانه .

ماده ورقه کننده این وظیفه را دارد که ترکیب خط چشم را به صورت یک ورقه نازک روی پوست پوشش دهد و کشیدن خط چشم را آسانتر کند. ترکیب بعدی غلیظ کننده است که شامل موادی است که بافت و حجم خط چشم را تشکیل می دهد. این مواد شامل صمغ ،موم و ژل های مختلف است که از منابع طبیعی به دست می آید. بهترین خط چشم حاوی موم ژاپنی است که از درختی بنام درخت موم در ژاپن به دست می آید و آخرین فاکتور رنگدانه ها هستند که معمولا برای رنگ مشکی و قهوه ای از اکسید آهن و برای رنگ های روشن از دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود. رنگ سبز از اکسید کروم و رنگ آبی از اولترامارین تهیه می شود.

خرید پرفروش ترین و بهترین خط چشم از دی جی کالا

آشنایی با انواع خط چشم

خط چشم مدادی : یکی از آسانترین مدل ها برای استفاده، خط چشم مدادی است و انواع مختلفی دارد.
خط چشم پودری : کار کردن با این مدل بسیار راحت و ساده است پس اگر برای اولین بار می خواهید از خط چشم استفاده کنید ما مدل مدادی پودری را به شما پیشنهاد می کنیم.نکات مهم درباره کشیدن خط
خط چشم مدادی با پایه واکسی : این نوع خط چشم ها نوک نرم تری دارند و روان تر می کشند. این مدل از خط چشم به کسانی پیشنهاد می شود که مهارت کامل و بهتری در کشیدن خط چشم دارند.خط چشم کیکی چیست
خط چشم پیچی مکانیکی : این مدل مداد ها تقریبا شبیه سرمه است ولی به اندازه سرمه چرب نیست.خط چشم کیکی چیست
خط چشم با پایه سرمه : در مقایسه با خط چشم های مدادی این مدل زودتر پاک می شود ولی در مهمانی های شب، جذابیت خاصی به چهره می دهد و در مقایسه با مدل های دیگر نرمتر است.نکات مهم درباره کشیدن خط

خط چشم مایع : خط چشم مایع با یک اپلیکاتور قلمی در یک محفظه کوچک قرار دارد و استفاده از آن نیازمند مهارت کافی در کشیدن خط چشم است. کشیدن خط چشم ، با اپلیکاتور ماژیکی راحت تر از نوع قلم مویی آن است. با استفاده از این نوع خط چشم می توانید نازکترین خط چشم ها را ، زیبا و جذابتر بکشید. از مزایای خط چشم مایع پر پشت نشان دادن مژه ها است و اینکه بعد از خشک شدن به هیچ وجه زیر چشم نمی ریزد و یا در اطراف چشم پخش نمی شود و از ماندگاری خوبی برخوردار است. از معایب این خط چشم ،برای استفاده از آن باید مهارت داشته باشید تا بتوانید  از این خط چشم  استفاده کرد و برای پاک کردن آن نیاز به پاک کننده آرایشی دارد .خط چشم کیکی چیست

خط چشم ژلی یا کرمی : این خط چشم ماندگاری بیشتری نسبت به خط چشم های مایع دارد اما به اندازه خط چشم های مایع مرغوب نیستند. این خط چشم اطراف چشم پخش نمی شود و معمولا ضدآب هستند و برای پاک کردن آن حتما باید از محلول پاک کننده آرایشی استفاده کنید. از مهمترین مزایای آن ترکیب شدن با دیگر آرایش هاست و کاربرد راحت تر و تمیز تری نسبت به دیگر خط چشم ها دارد و از معایب آن برای افرادی که دارای پوست خشک  هستند مناسب نمی باشد و به هنگام استفاده باید قلم موی جداگانه همراه داشته باشیم.خط چشم ژلی چیست

خط چشم ژله ای

خط چشم کیکی : این نوع خط چشم به اندازه خط چشم مایع مرطوب نیست. این خط چشم مانند سایه سفت و خشک است و قبل از استفاده از آن باید قلم موی آن را کمی مرطوب کرد. افرادی که مهارت کافی در کشیدن خط چشم دارند این مدل را ترجیح می دهند و می توانند نازکی و یا ضخامت خط چشم را به راحتی می توان کنترل کنند.خط چشم واکسی چیست

خط چشم رنگی : با توجه به تنوع رنگی خط چشم، مسلما حق انتخاب زیادی خواهید داشت. اکثر خانم ها از رنگ های مشکی و یا قهوه ای بیشتر استفاده می کنند و تمایل بیشتری دارند چون مشکی رنگ پایه است و با هر مدل آرایشی، زیبا و جذاب خواهد بود اما در عین حال با انتخاب رنگ های دیگر نیز آرایشی متفاوت و جذاب را تجربه خواهید کرد.خط چشم واکسی چیست
استفاده از خط چشم رنگی : برای این منظور باید ابتدا رنگ مناسب چشم های خود را بشناسیم. رنگ چشم اولین عامل تعیین کننده رنگ خط چشم است زیرا هدف نهایی خط چشم خلق نگاه زیبا و عمیق چشم هاست.خط چشم ژلی چیست

اگر چشم های قهوه ای دارید در انتخاب خط چشم از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستید زیرا اکثر رنگ ها برای این چشم ها زیبا و مناسب خواهد بود. اگر چشم های آبی دارید خط چشم قهوه ای یا برنز بسیار برازنده شما خواهد بود زیرا عمق دریایی چشمان شما را چندین برابر می کند. همچنین رنگ هایی مثل خاکستری و بنفش و یا آبی تیره برای این چشم ها بسیار زیباست. چشم های سبز با خط چشم هایی مثل بنفش و طلایی و قهوه ای بسیار زیبا و مناسب خواهد بود. خط چشم هایی با رنگ مشکی و ذغالی و آبی تیره برای همه رنگ چشم و آرایشی مناسب است. اضافه کردن مقداری نقره ای ملایم جذابیت آن را چندین برابر می کند.خط چشم واکسی چیست

روش استفاده از خط چشم

نکات مهم در کشیدن خط چشم

  • خط چشم را حتما بر روی خط مژه ها برپشت پلک بکشید تا فرم و حالت چشم ها حفظ شود و چشم ها بزرگتر به نظر برسد.
  • از مداد های رنگی چشم برای روی پلک و زیر چشم استفاده نکنید زیرا این کار آرایش را غلیظ نشان می دهد و جذابیتی نخواهد داشت.
  • سعی کنید خط چشم را متقارن بکشید که لازمه زیبایی چشم هاست . از کشیدن خط چشم مایع زیر چشم اجتناب کنید زیرا احتمال پخش شدن آن زیاد است. برای این منظور از خط چشم بر روی پلک و از مداد چشم برای زیر آن استفاده کنید.خط چشم ژلی چیست

بسیار مهم است که خط چشم درست روی رویش مژه ها کشیده شود پس سعی کنید بین مژه ها و خط چشم فاصله ای وجود نداشته باشد.

پرفروش ترین و بهترین خط چشم

[dka_post_list id=”15656″]

[dka_post_list id=”15607″]

[dka_post_list id=”15609″]

[dka_post_list id=”15611″]

[dka_post_list id=”15611″]

[dka_post_list id=”15615″]

[dka_post_list id=”15615″]

[dka_post_list id=”15619″]

[dka_post_list id=”15621″]

[dka_post_list id=”15623″]

معرفی 10 مدل بهترین و پرفروش ترین ریمل

ریمل دارای ماده‌ و ساختاری است که به عنوان لوازم آرایشی برای رنگ ‌آمیزی مژه‌ها و ابروها از آن استفاده می‌شود. دشوار است بدانید که هنگام جستجوی ریمل مناسب برای خودتان از کجا شروع کنید. اگر به فروشگاه لوازم آرایشی یا داروخانه بروید و یا حتی یک سرچ در دنیای مجازی داشته باشید، انواع مختلفی از ریمل را می‌بینید.

بنابراین چگونه ممکن است بفهمید کدام یک برای شما مناسب است؟ یا واقعاً ریمل چیست و چه کارایی دارد؟ ما اینجا هستیم تا به شما در این مورد کمک کنیم. اما ابتدا اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم و با هم گام‌ به ‌گام به سمت هدفمان پیش برویم، با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

 

مواد اولیه

با داشتن یک ریمل عالی از ریمل‌های حجیم کننده، بلند کننده، تقویت کننده، ضد آب و فر کننده، می‌توانید بیش از یک ریمل در بین وسایل آرایشی خود داشته باشید. بنابراین باید بدانید که همه ریمل‌ها از نظر عملکرد و مواد تشکیل دهنده برابر نیستند. بیایید با یک تعریف سریع و جامع از ریمل مژه و ابرو شروع کنیم.

این ماده از رنگ‌دانه‌های سیاهی تشکیل شده است که توسط یک پلیمر به هم متصل شدند. از ریمل برای بلند کردن، ضخیم شدن، تیره شدن و تشدید مژه‌های طبیعی شما استفاده می‌شود. این نوع لوازم آرایشی توجهات بیشتری را به چشم‌ها جلب می‌کند. اما انواع مختلف آن در بازار عرضه می‌شود.

 

خواندن مطلب راهنمای خرید لوازم آرایشی به شما در خرید این وسایل پرکاربرد کمک خواهد کرد.

تاریخچه ریمل

میلیون‌ها خانم از ریمل برای شادابی مژه‌های خود استفاده می‌کنند. از قرن نوزدهم در بین ما جای خود را باز کرده است و این لوله‌ها و برس ها هنوز هم چشم‌ها را جذاب می‌کنند. در اصل، ریمل مژه و ابرو از ترکیبی از روغن و موم ساخته شده است که قوام، رنگ‌دانه و رنگ آن را فراهم می‌کند.

ریمل همچنین ممکن است شامل مواد شیمیایی نگه ‌دارنده باشد. این مواد نگه‌دارنده برای کمک به جلوگیری از جمع شدن، لکه‌گیری یا جداسازی در نظر گرفته شده اند.
جالب‌ توجه است که بدانید، ریمل در دوران باستان نیز استفاده می‌شده است.

مصریان (به دنبال آن یونانی‌ها و رومی‌ها) از سرمه برای تیره شدن مژه‌ها، ابروها و پلک های خود برای دفع ارواح شیطانی استفاده می‌کردند. در انگلیس، این ماده آرایشی را از واژه ایتالیایی maschera یا ماسک از دهه ۱۸۸۰ تا دهه ۱۹۲۰ می‌نامیدند.

 

ریمل چیست؟
استفاده از ریمل

نکته برجسته

در دهه ۱۹۳۰، مایع‌های تیره کننده مژه حاوی مواد ترسناکی مانند سقز، سرمه حاوی سرب و آنیلین، یک ماده رنگ کننده مو بودند که همه آن‌ها بیش از یک زن را نابینا می‌کردند!

اکنون مقررات مواد تشکیل دهنده را به سختی به مواد قابل استفاده در ناحیه چشم محدود می‌کنند. بااین‌حال شما باید مراقب تیمروزال باشید! تیمروزال ماده نگه‌دارنده‌ای است که می‌تواند باعث التهاب ملتحمه و درماتیت پلک (بثورات پوستی) شود. از تیمروزال هنوز در بعضی از ریمل‌ها استفاده می‌شود.

ریمل از چه ساخته شده است؟

تقریباً همه ریمل‌ها حاوی اکسید آهن هستند. اکسید آهن یک ترکیب شیمیایی است که غیر سمی محسوب می‌شود و غالباً همراه با دی‌اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. روغن‌های مورد استفاده در ریمل‌ها شامل مواد طبیعی مانند روغن اوکالیپتوس، روغن کنجد و لانولین هستند.

از موم و موم کارناوبا اغلب برای کمک به سازگاری استفاده می‌شود. ریمل‌هایی که برق می‌زنند یا براق می‌شوند ممکن است حاوی فلس‌های ماهی (که یکی از مواد رایج رژ لب نیز هست) باشند.

 

اگر شخصی هستید که هر روز از این وسیله استفاده می‌کنید، شاید ارزش آن را داشته باشد که روی گزینه‌ای هزینه کنید که با مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، قبل از خرید حتماً لحظه‌ای به مرور لیست مواد تشکیل دهنده ریمل مد نظرتان اختصاص دهید.

ترکیبات اصلی

ترکیبات ریمل به طور معمول شامل یک رنگ‌دانه کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیرگی مژه‌ها است. یک پلیمر که مژه‌ها را می‌پوشاند، نگه‌دارنده و موم‌های ضخیم کننده یا روغن‌هایی مانند لانولین، روغن معدنی، پارافین، بنزین، روغن کرچک، موم کارناوبا و موم شمعدان مواد تشکیل‌دهنده دیگر هستند.

دو انتخاب اساسی وجود دارد: فرمول‌های فاقد آب، یا امولسیون آب و روغن. فرمول‌های بدون آب تمایل به ضد آب بودن دارند و کمتر لکه‌دار یا پوسته‌پوسته می‌شوند. اما پاک کردن آن‌ها دشوار است. امولسیون در مژه‌ها راحت‌تر است اما ممکن است پوسته‌پوسته شود یا لک شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این مسائل می‌پردازیم.

خواندن مطلب زیر را از دست ندهید.
راهنمای انتخاب ریمل

ریمل‌های قابل شستشو با آب

برای مبتدیان، ریمل‌های قابل شستشو با محتوای آب بیشتری ساخته می‌شوند. بنابراین استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. آن‌ها روی مژه‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند، به این معنی که برای سلامت مژه‌های شما بهتر هستند.

ریمل‌های جایگزین و ضدآب تمایل به خشک شدن و اتصال مژه‌ها به یکدیگر دارند که این امر گاهی باعث کشیده شدن ریشه و از بین رفتن مژه می‌شود.

ریمل چیست؟
ریمل قابل شستشو

فرمول‌های قابل شستشو کمی بیشتر به آن‌ها اجازه می‌دهند مژه‌ها هنگام لمس، آزادانه و مستقل از یکدیگر کنار هم قرار بگیرند. نکته منفی در مورد آن‌ها این است که به طور کامل خشک نمی‌شوند. این ریمل‌ها می‌توانند اثرات تیره‌ای از محصول را روی پلک پایین شما برجای بگذارند و اطراف چشم‌های شما را لک کنند.

ریمل‌های ضد آب

ریمل‌های ضد آب مقدار آب کمتری دارند و بعضی از آن‌ها فاقد آن هستند. این مسئله باعث ماندگاری آن‌ها در برابر عرق، باران، اشک یا هر نوع رطوبتی می‌شود.

 

با این حال، از آنجا که بعضی از ریمل‌های مژه ضد آب ساخته می‌شوند، مهم است که شما از مواد پاک کننده مخصوص آرایش چشم یا پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن هستند استفاده کنید و محصول را به آرامی از مژه‌های خود پاک کنید تا از ریزش مژه جلوگیری کنید.

نتایج متفاوت!

هر نوع ریمل ظاهری متفاوت را برای شما فراهم می‌کند. ریمل‌های مختلف فرمول‌های منحصر به فردی برای جلوه‌های مربوطه دارند. برخی از ریمل‌ها بسیار ضخیم هستند، به هر مژه می‌چسبند و باعث می‌شوند که مژه‌ها با یکدیگر درگیر شوند. همچنین توهم مژه‌های بیشتر و خط مژه ضخیم‌تری ایجاد می‌کنند.

بعضی از آن‌ها بسیار نازک هستند، دور هر مژه را می‌پیچد و نوک آن را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود هر مژه جداگانه بلندتر شود. به همان اندازه که ریمل مژه و ابرو مهم است برس ها نیز مهم هستند. برای هر نوع ریمل از نوع مختلف، برس وجود دارد تا عملکرد آن را بهینه کند و نتیجه بهتری را برای شما رقم بزند.

پاک کردن صحیح ریمل

به روشی صحیح ریمل را پاک کنید!
اگر می‌خواهید در طی چند سال مژه‌ای برای شما باقی بماند، باید بدانید که استفاده نکردن از محصولات پاک کننده می‌تواند به راحتی باعث ریزش مژه‌ها ‌شود و به ریشه آسیب برساند. این مسئله به طور بالقوه رشد مجدد را سخت‌تر کرده و یا کاملاً متوقف می‌کند.

 

نکته اصلی که هنگام پاک کردن ریمل باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در حالی که هنوز روی مژه‌هایتان است شکسته شود تا پاک شدن با فشار کم و بدون فشار انجام شود.

پاک کردن با دستمال
پاک کردن ریمل با دستمال

ما به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از یک دستمال مرطوب کننده برای پاک کردن آرایش، روی همه چیز به جز مژه‌ها استفاده کنید. سپس، به آرامی یک پاک کننده روغن به مژه‌هایتان بزنید تا ریمل شکسته شود، سپس صورتتان را با آب گرم و پاک کننده خوب بشویید.

برای خرید کرم پودر به شما خواندن مطلب زیر را پیشنهاد می‌دهیم.
راهنمای انتخاب کرم پودر

نکته مهم!

اگر پاک کننده روغنی در اختیار ندارید، یک دستمال مرطوب آرایش نیز کافی است. فقط چند ثانیه آن را روی مژه‌های خود نگه دارید تا قبل از پاک شدن محصول از بین برنده را جذب کنند. نکته اصلی این است که صرف نظر از آنچه استفاده می‌کنید، با یک دست سبک و به آرامی کار کنید.

 

قانون اساسی استفاده از ریمل

اما مهم‌ترین قانون در مورد ریمل این است: هرگز بیش از سه ماه از یک ریمل استفاده نکنید!

حقیقت تأسف ‌بار این است که مخزن‌های ریمل مکانی برای میکروب‌ها هستند. شما بارها و بارها آن شانه را کاملاً بالای چشم و مژه‌های خود قرار داده‌اید. شما واقعاً نمی‌خواهید چشمتان را با محصول منقضی شده یا قرار گرفتن در معرض باکتری‌ها به خطر بیندازید. خوب است بدانید که ریمل کوتاه‌ترین ماندگاری را در بین سایر محصولات زیبایی دارد.

چگونه ریمل بزنیم و به کدام مدل برس نیاز داریم؟

نکته مهم دیگر ریمل این نیست که ریمل از چه ساخته شده است بلکه نحوه استفاده از آن است! ما این راهنمای گام ‌به ‌گام را با جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از ریمل توضیح داده‌ایم.

در اکثر ریمل‌ها سه شکل اصلی وجود دارد: کلاسیک ، مخروطی و خمیده. برس‌های نازک و کلاسیک معمولاً به بازار عرضه می‌شوند و طرفداران بیشتری دارند. زیرا حجم بیشتری از ریمل را برای هر مژه اعمال می‌کنند و مژه‌های پر حجمی را برای شما به وجود می‌آورند.

 

نوع برس مورد استفاده برای اطمینان از اینکه به طور مساوی بر مژه‌های شما کشیده شود و مژه‌های شما را به درستی بپوشاند بسیار مهم است. بسته به اینکه اولویت شما بلندترکردن ، تیره کردن یا حجیم‌تر شدن مژه باشد، باید نوع برستان را متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

ریمل چیست؟
انتخاب برس مناسب

به طور کلی

  • شانه‌های کوتاه‌تر به مژه‌های نازک‌تر کمک می‌کنند و بدون اینکه جمع شوند، آن‌ها را می‌پوشانند.
  • برس‌های خمیده برای افرادی که مژه‌های صاف دارند و به دنبال کمی فر هستند بهتر است. آن‌ها طول مژه را افزایش می‌دهند. در حالی که برس‌های ضخیم تقریباً برای ضخیم و حجیم شدن مژه‌های شما مناسب هستند.

اگر به هر دلیلی موهای زبری دارید خواندن مقاله درمان خانگی زبری مو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آیا لازم است از پرایمر مژه استفاده کنیم؟

در آخر مطلب ریمل چیست لازم است به پرایمرهای مژه اشاره کنیم. این‌ محصولات مژه‌های شما را طولانی و ضخیم می‌کنند، اما رنگ‌دانه مشابه ریمل ندارند.

اکثراً آغازگرهای مژه سفید هستند و به عنوان پایه‌ای برای قرار دادن ریمل رنگی خود عمل می‌کنند. پرایمرهای مژه معمولاً دارای مویچه های بلندتر و شانه مانندتر هستند که مژه‌های شما را از هم جدا می‌کنند و آن‌ها را برای ریمل آماده می‌کنند.

 

پرسش و پاسخ

ریمل از چه چیزی ساخته شده است؟

پاسخ : مواد تشکیل دهنده ریمل به طور معمول شامل رنگدانه، کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیرگی مژه‌ها است. با نگه‌دارنده و ضخیم کننده از روغن‌هایی مانند: لانولین، روغن معدنی، پارافین، روغن کرچک، موم کارناوبا است.

استفاده از ریمل چه ضررهایی دارد؟

پاسخ: ایجاد آلرژی به دلیل استفاده از مواد نفتی و پمپ کردن برس موجب توقف جریان هوا داخل لوله شده و باکتری تولید می‌کنند؛ که این باکتری‌ها موجب عفونت می‌شوند.

کلام آخر

ریمل مورد علاقه شما چیست؟ چه نکاتی وجود داشتند که هنوز شما از آن‌ها آگاهی نداشتید و ما در این پست توانستیم به شما کمک کنیم. بیایید در قسمت نظرات اطلاعاتتان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و از تجربیات کوچک و بزرگ یکدیگر آگاه شویم.

ما هدفمان از ارائه مطلب ریمل چیست برای شما خواننده عزیز این بود که بتوانیم به سؤالات و ابهاماتی که از این وسیله پرکاربرد آرایشی دارید پاسخ دهیم.

امیدواریم که شما به اطلاعات مورد نیازی که می‌خواستید دست پیدا کرده باشید. با واسط پت همراه باشید تا مطالب ما را از دست ندهید. فراموش نکنید که بهترین گزینه برای خریدوفروش وسایل دست‌دوم شما با مناسب‌ترین قیمت‌ها، اپلیکیشن واسط کالاست. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

در ادامه پرفروش ترین و بهترین ریمیل ها را معرفی خواهیم کرد

 

[dka_post_list id=”15584″]

 

[dka_post_list id=”15586″]

[dka_post_list id=”15588″]

[dka_post_list id=”15588″]

[dka_post_list id=”15592″]

[dka_post_list id=”15592″]

[dka_post_list id=”15594″]

[dka_post_list id=”15596″]

[dka_post_list id=”15598″]

[dka_post_list id=”15600″]

[dka_post_list id=”15602″]

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *